Saturday, September 02, 2017

Kenapa Rekaan Baju T Kelas Selalu Bikin Cringe?

Senario perbincangan membuat design t shirt kelas/kumpulan circa hujung 90an/awal 2000:

'Okey, idea? Baju kelas kita kena outstanding. Lain daripada lain'

'Aku ada idea baik! Design kita kena ada imej Blues untuk Aku. Baru bangga nak tayang kita budak SBP!'

'Cantik, lepas tu kita letak semua nama budak kelas, letak nickname pun takpe'

'Tapi korang panggil aku pakai nama datuk aku.'

'Ha padan muka kahkah. Anyway, kaler biar hitam. Budak perempuan kena lengan panjang sebab nak tutup aurat'

'Tak nak ada kartun, susah nak bawak semayang!'

'Baik letak logo MSC besar-besar, kita kan batch millennium???'

'Letak motif sains sikit la, radas ke, T-square ke apa ke'

'Aku ada kenal brader ni boleh printkan dekat Pasar Seni, harga confirm murah'

'Okey aku design jap kat lab komputer. Nanti weekend boleh print terus. Engko kutip duit.'

Hasil akhir:

Bukan hasil akhir yang sebenar

Lepas tu, takde siapa dah bincang-bincang nak buat t-shirt kelas lagi.

No comments:

Post a Comment